سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ قطره ای نزد خداوند، محبوب تر از دوقطره نیست : قطره خونی در راه خدا، و قطره اشکی در سیاهی [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

انتخابات 8

 
 

خبرگزاری فارس: علی لاریجانی گفت: در مسیر کاندیدا شدن نبودم اما به توصیه بعضی مراجع تقلید،‌جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و برخی بزرگان مانند آیت‌‌الله مهدوی کنی کاندیدا شدم.

? گزارش تصویری مرتبط
-------------------------------

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس مستقر در ستاد انتخابات کشور، علی لاریجانی پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: گفته بودم که در مسیر کاندیداتوری مجلس نیستم اما پس از آنکه بزرگان و مراجع نظر خود را فرمودند برای من شرایط تغییر کرد و کاندیدا شدم.
مشروح سخنان لاریجانی متعاقباً ارسال می‌شود.



 

خبرگزاری فارس: سید رضا تقوی و علی فتح‌الله زاده با حضور در فرمانداری تهران برای کاندیداتوری در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس مستقر در فرمانداری تهران، سید رضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و علی فتح‌الله زاده خوئی مدیرعامل باشگاه فوتبال استقلال تهران عصر امروز جمعه با حضور در فرمانداری برای کاندیداتوری در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام کردند.

 

 

 

منبع:http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8610210456



 
5500 نفر ؟(شنبه 86 دی 22 ساعت 12:11 عصر )

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد مرکزی بازرسی انتخابات گفت: تاکنون 5500 نفر برای شرکت در انتخابات مجلس هشتم ثبت‌نام قطعی کردند.

به گزارش خبرنگار فارس مستقر در ستاد انتخابات کشور، محمدحسین موسی‌پور با اعلام خبر ثبت‌نام 5500 نفر در 207 حوزه انتخابیه بیان داشت: از این تعداد 5140 نفر مرد و 360 نفر زن هستند.
رئیس شورای اطلاع رسانی وزارت کشور ادامه داد:‌ از این تعداد 13 نفر در کنسولگری‌های خارج از کشور ثبت‌نام کردند.
وی در مورد ثبت‌نام داوطلبان تاکید کرد: بر اساس ماده 45 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام از داوطلبان وقتی محقق می‌شود که داوطلبان مدارک مورد نیاز را به فرمانداری‌های حوزه انتخابیه و یا ستاد انتخابات کشور ارائه نمایند.
وی ادامه داد: پس از پایان مهلت قانونی ثبت‌نام هیئت‌های اجرایی 10 روز وقت دارد کار بررسی صلاحیت نمایندگان را انجام دهند و پس از بررسی به ثبت‌نام کنندگان اعلام نمایند و داوطلبان 3 روز بعد از اعلام فرصت دارند در مورد رای صادره اعتراض نمایند.
موسی‌پور در مورد کاهش تعداد ثبت‌نام کنندگان نسبت به مجلس هفتم اظهار داشت: برای مجلس هفتم حدود 8000 نفر ثبت‌نام کردند که قطعا آمار این دوره کمتر خواهد شد زیرا مدرک تحصیلی مورد نیاز از فوق دیپلم به فوق لیسانس ارتقاء پیدا کرده.
رئیس ستاد بازرسی انتخابات کشور در مورد تخلفات صورت گرفته در ثبت‌نام برای انتخاب مجلس هشتم بیان داشت: تاکنون گزارش تخلفی ارسال نشده و کار ثبت‌نام به خوبی صورت گرفته اما تبلیغات زود هنگام در برخی حوزه‌ها صورت گرفته و اگر جرم انتخابی صورت بگیرد به شعب تخلفات انتخابی ارجاع داده می‌شود.

 

 

 

منبع:http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8610210486



 

شنیده شده سید محمد خاتمی در انتخابات مجلس هشتم ثبت نام کرده است.

 

یک منبع آگاه به سپهر گفت بر اساس تصمیم کمیته انتخابات اصلاح طلبان خاتمی نامزد خواهد شد و در روزهای آینده اگر شرایط مطلوب نبود انصراف خواهد داد.

 

وی خاطر نشان کرد این ثبت نام از طریق نماینده او انجام شد تا مورد رصد رسانه ها قرار نگیرد.

 

پیشتر نیز از احتمال حضور خاتمی در این انتخابات خبرهای بسیاری شنیده می شد که از سوی نزدیکان وی تکذیب می گردید اما گفته می شود تیتر روزنامه اعتماد ملی در این زمینه با یک هماهنگی قبلی صورت گرفته است تا موج های حاصل از آن سنجیده شود.

 

 

 

 

منبع:http://www.rajanews.com/News/?21888



 
تمدید مهلت ثبت‌نام انتخابات تا ساعت 24(پنج شنبه 86 دی 20 ساعت 9:15 عصر )

حسین طلا گفت: مهلت ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در فرمانداری تهران تا ساعت 24 فردا تمدید شد.
  
 
به گزارش خبرگزاری فارس ، حسین طلا فرماندار تهران با حضور در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: ستاد انتخابات کشور با قبول درخواست فرمانداری تهران مهلت قانونی ثبت‌نام کاندیداهای هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را تا ساعت 24 فردا جمعه تمدید کرد.


مهلت قانونی پیش‌بینی شده قبلی برای پایان مهلت ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات مجلس در فرمانداری تهران ساعت 15 فردا جمعه بود.

 

http://www.rajanews.com/News/?21831

 



 
مرتضی آقاتهرانی کاندیدا شد(پنج شنبه 86 دی 20 ساعت 9:15 عصر )
حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی در حاشیه ثبت نام خود در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که بر اساس وظیفه دینی، شرعی و انقلابی و با تصمیم خود در این دوره از انتخابات کاندیدا شده است.


به گزارش مهر، این استاد اخلاق در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات مجلس هشتم است یا خیر گفت: بنده به وظیفه دینی، شرعی و انقلابی خود عمل کرده و در این انتخابات ثبت نام کرده ام.

 

وی افزود: اگر احساس کنم که به درد مجلس نمی خورم به طور قطع انصراف می دهم و اگر کسی بهتر از من باشد شرعا وارد انتخابات نخواهم شد.

آقا تهرانی اظهار داشت: با تصمیم خود در این انتخابات ثبت نام کردم اما مشورت هایی هم با برخی دوستان انجام می دهم.

 

وی که تدریس درس اخلاق به کابینه دولت نهم را بر عهده دارد در پاسخ به سئوال خبرنگاری که از او نظر احمدی نژاد در مورد کاندیداتوریش را پرسید گفت: آقای احمدی نژاد خیلی دوست داشت که بیایم و قطعا مشورت هایی هم با وی خواهم داشت.

 

مرتضی آقاتهرانی با بیان اینکه احمدی نژاد خدمت گذاری واقعی است گفت: دلم می خواهد مجلس هماهنگ با وی عمل کند اگر نظرات رهبری مورد عنایت قرار گیرد مجلس در راستای اصول نظام حرکت کند و دولت نیز همین گونه عمل کند  کارهای بزرگی انجام می شود اما اگر به نظرات ولایت فقیه عمل نکنیم به خود ضربه زده ایم.

 

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مبنی بر اینکه رابطه مجلس هفتم و دولت نهم را چگونه ارزیابی می کنید گفت: بنده در مجلس نبودم و نمی توانم قضاوت رسایی در این زمینه داشته باشم اگر ما ولایت به واقع بپذیریم و دروغ نگوییم و به واقع مسلمانی کنیم قطعا به اهدافمان می رسیم.

 

وی افزود: مجلس ، دولت و قوه قضائیه باید همدیگر را حمایت کنند و در راستای خواست مقام رهبری عمل کنند. اگر این گونه نشود همه نیروهای یکدیگر را از بین می برند.

آقا تهرانی با تاکید بر اینکه هیچ کس نباید دیگری را تخریب کند در پاسخ به این سئوال که آیا دولت برنامه خاصی برای رعایت اخلاق در انتخابات دارد یا خیر گفت: واقعا نمی دانم کاری در این زمینه انجام شده است یا خیر، اما به طور قطع دولت تمهیداتی در این زمینه اندیشیده است.

 

وی در پاسخ به این سئوال که چرا برخی احزاب نسبت به بررسی صلاحیت ها اظهار نگرانی می کنند تصریح کرد: این سئوال را از خود آنها بپرسید . اگر کسی کاری مرتکب نشده است چرا می ترسد . دوستان شورای نگهبان انسانهایی متدین هستند و به طور قطع صلاحیت کسانی که شایستگی لازم را ندارند رد خواهند کرد.

 

آقا تهرانی خاطرنشان کرد: احزاب نیز باید سعه صدر داشته باشند و اگر رد صلاحیت شدند محترمانه آن را بپذیرند.

 

استاد اخلاق کابینه نهم وجود شورای نگهبان و امر نظارت را ضروری خواند و گفت: بنده از کسانی به دولت، مجلس ، قوه قضائیه و شورای نگهبان فشار می آورند خوشم نمی آید و کار آنها را نمی پسندم.
 
منبع:http://www.rajanews.com/News/?21830



 

سید شهاب‌الدین صدر گفت: ضعیف‌ نشان‌ دادن انتخابات باعث عدم استقبال مردم از انتخابات می‌شود و القاء عدم سلامت انتخابات خدمت به دشمنان است.
  
 
به گزارش فارس، دقایقی پیش سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان جهت شرکت در انتخابات برای حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.


صدر درباره انگیزه حضور خود به خبرنگاران گفت: بالاخره انتخابات یک فرآیند مهم تصمیم‌گیری در کشور است و مجلس یکی از قوای سه‌گانه مؤثر در کشور می‌باشد.


وی در این باره اظهار داشت: به دلیل اهمیت مجلس مشارکت حداکثری بسیار مهم و تاثیرگذار است و به همین دلیل باید آحاد ملت به هر شکل که می‌توانند در انتخابات 24 اسفند شرکت کنند.
صدر در مورد راه‌های مشارکت مردم در انتخابات گفت: مشارکت در کار سیاسی و آگاهی دادن و بالا بردن شعور و اطلاعات سیاسی نقش بسیار اساسی و ارزنده‌ای در مشارکت مردم دارد.


سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان تصریح کرد: در راستای همین وظیفه جبهه متحد اصولگرایان با هدف بالا بردن آگاهی سیاسی مردم و افزایش حضور آنها یکسری افراد را معرفی می‌نماید و مردم می‌توانند با آگاهی کامل در انتخابات شرکت کنند.


وی در مورد آخرین جمع‌بندی‌های جبهه متحد اصولگرایان بیان داشت:‌ قرار بر این شد عده‌ای ثبت نام کنند که من نیز جزء آنها هستم و در نهایت ارزیابی شده و همه ما تابع رای نهایی جبهه متحد هستیم.


وی در پاسخ به سوالی در مورد رد صلاحیت‌ها در انتخابات ادامه داد:‌ اعتقاد ما این است و بارها اعلام کردیم که شورای نگهبان در چارچوب قانون باید مطالبات مردم را رسیدگی کند و این خواست ملت است و باید رهنمودهای مقام معظم رهبری را لحاظ کنیم.


وی در این باره اظهار داشت: وقتی در آستانه انتخابات قرار می‌گیریم یکسری اظهارنظرها صورت می‌گیرد و همیشه جریان‌های سیاسی قبل از انتخابات به بیان مواضعی می‌پردازد که گاهی به صورت القاء عدم سلامت انتخابات انجام می‌شود و این خدمت به دشمن است و باعث می‌شود حضور مردم در انتخابات کمرنگ می‌شود.


صدر تصریح کرد: البته در نهایت تمام دستگاه‌ها باید از مراجع چهارگانه استعلام کنند و در مورد افراد تصمیم‌گیری نمایند.


وی با اشاره به حضور در چند دوره انتخابات بیان داشت: من چند دوره در انتخابات شرکت کردم و چه انتخاباتی که موفق به راهیابی شدم و چه انتخاباتی که موفق نشدم انتخابات را سلامت دیدم و مشکلی در آن نیست.


سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان با اشاره به انتخابات گذشته ریاست جمهوری آمریکا بیان داشت: آنها در نهایت با رای یک دستگاه قضایی توانستند مسئله انتخابات خود را جمع کنند اما گروه‌های سیاسی به مانند کشور ما وارد مسئله نشده‌اند و ما باید در چارچوب قانون و رهنمودهای مقام معظم رهبری عمل کنیم.


وی در مورد عملکرد مجلس هفتم اظهار داشت: هیچ چیز مطلق نیست و عملکرد مجالس مختلف نقاط مثبت و منفی دارد ولی مجلس هفتم در برطرف کردن القاء ناآرامی که مجلس ششم به وجود آورده بود بسیار کوشید و موفق بود.


صدر افزود: مجلس ششم با انجام تحصن و برهم زدن بهداشت روانی جامعه در صدد القاء التهاب و تشویش بود اما مجلس هفتم تلاش کرد این فضا را برهم زدند.


وی تصریح کرد: مجلس هفتم با مصوبات سیاست خارجی مناسب در مقابل تهدیدات دشمنان دفاع کرد همچنین در مورد مسئله هسته‌ای با کمک از فرمایشات مقام معظم رهبری به موقع عمل کرد و در نهایت قانون نظام هماهنگ پرداخت از برجستگی‌های عملکرد مجلس هفتم بود اما نتوانست به طور دقیق به گرفتاری‌های مردم و گرانی و فشار زیادی که به‌ آنها وارد می‌شود، بپردازد. همچنین مسئله سوخت جزو مواردی است که هرچه سریع‌تر باید بین مجلس و دولت حل شود و مردم از این سبب مشکلی نداشته باشند.


صدر در پایان در مورد سر لیست جبهه متحد اصولگرایان خاطرنشان کرد که هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم.

 

 

 

منبع:http://www.rajanews.com/News/?21833



 
مطهری: برای مقابله با اصلاح طلبان آمدم(پنج شنبه 86 دی 20 ساعت 9:10 عصر )

فرزند شهید مطهری گفت: با توجه به اینکه گروه‌های اصلاح طلب با تمام توان وارد عرصه انتخابات شدند، من احساس خطر کرده و براساس وظیفه ثبت‌نام کردم. 

 

به گزارش خبرگزاری فارس مستقر در فرمانداری تهران، «علی مطهری» فرزند شهید مطهری عصر امروز پنجشنبه پس از ثبت‌نام در انتخابات، گفت: در دوره حساس کنونی که همه گروه‌ها با تمام نیرو به میدان آمده‌اند من هم با احساس خطر از شدت گرفتن اصلاح طلبان، وارد شده‌ام.

 

وی در خصوص نزدیکی خود به گروه‌های سیاسی فعال، خاطرنشان کرد: از طرف جبهه متحد اصولگرایان برای ثبت‌نام در انتخابات با من تماس گرفته‌اند و من هم ثبت‌نام کردم. 

 

 

منبع:http://www.rajanews.com/News/?21836



 
بیانیه جبهه متحد اصولگرایان:(پنج شنبه 86 دی 20 ساعت 11:51 صبح )

بیانیه جبهه متحد اصولگرایان:
دست شستن از حقوق ملت افتخار نمی‌آفریند

images/20071230/logo.jpg

 

 

 

 

 

 

 

جام جم آنلاین: جبهه متحد اصولگرایان در دومین بیانیه انتخاباتی خود تاکید کرده‌اند: اصولگرایان با پایداری خود ثابت کردند دست شستن از حقوق ملت به ویژه در مورد موضوع هسته‌ای افتخار نیست بلکه همگامی با ملت برای استیفای حقوق آنها افتخارآفرین است.
دومین بیانیه انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان با تاکید بر حقوق اساسی ملت، آزادی وکرامت انسانی، راهبرد اساسی برای پاسخگویی به مطالبات مردم، پیروزی‌های سیاست خارجی و پیشرفت‌های هسته‌ای، مهار تورم وگرانی، ارتقا امنیت اجتماعی و مسایل فرهنگی نظام صادر شد.
بنابر این گزارش متن دومین بیانیه جبهه متحد اصولگرایان به شرح زیر است:

«مردم بزرگ و آگاه ایران
تاریخ پرافتخار ایران یکی از حساس‌ترین و خطیرترین روزهای خود را می‌گذراند. ملت بزرگ ایران در کنار دیگر ملت‌های مسلمان در حج ابراهیمی امسال نمایشی از اقتدار و انسجام اسلامی امت محمدی ص، را به تصویر کشید.
گفتمان انقلاب اسلامی، ‌نام و یاد امام خمینی ره، و رهبری مقام معظم رهبری در تعمیق اسلام‌گرایی درمنطقه و جهان هر روز درخشش ویژه‌ای دارد اکنون در سالروز گرامیداشت روز غدیر روز وحدت و یگانگی مسلمین و روز بازگشت به مجد و عظمت اسلام نکاتی را در زیر یادآور می‌شویم:

پیروزی‌های سیاست خارجی و پیشرفت‌های هسته‌ای‏

1- توفیقات دولت نهم در عرصه بین‌المللی که نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت ایران و رهنمودهای مقام معظم رهبری است چشم ناظران جهانی را خیره کرده است. شکست‌های پی در پی نشست 1+5 علیه ایران وعدم توفیق آمریکا در بسیج جامعه جهانی علیه ملت ایران در مورد موضوع هسته‌ای جزء خبرهای اول رسانه‌های جمعی جهان است.
نگاهی به فراز و فرودهای اخبار مربوطه به موضوع هسته‌ای ایران که در مقامی بن‌بستی غیرقابل گریز و پرمخاطره را به تصویر می‌کشاند، به لطف خدای بزرگ و به برکت استقامت ملت بزرگ ایران و تدبیر وهوشمندی مسئولان تاکنون به نفع ملت ایران پیش رفته است و اصولگرایان خشنودند که این پیشرفت در زمان تصدی آنها در مجلس شورای اسلامی و دولت بیش از گذشته نمایان شده است. راه‌اندازی مجدد UCF اصفهان، راه‌اندازی غنی‌سازی نطنز، دستیابی به اورانیوم غنی‌شده 4 درصد، نصب و راه‌اندازی 3000 سانتریفیوژ حل بخش عمده‌ای از مسایل.
مورد نظر آژانس به ویژه سانتریفیوژ P1-P2 و بالاخره تحویل اولین محموله سوخت نیروگاه بوشهر از مهم‌ترین دستاوردهای این دوره است قطعا روزی موضوع هسته‌ای به طور مستند وقایع‌نگاری خواهد شد و آنگاه معلوم می‌شود چه جریاناتی به راحتی حاضر به دست شستن از حق ملت ایران بودند و یا با فرصت‌طلبی و استقبال از تهدیدات و بزرگ‌نمایی آنها در صدد حمایت از اجانب و نادیده گرفتن استقلال کشور بودند.
اصولگرایان با پایداری خود ثابت کردند دست شستن از حقوق ملت به ویژه در مورد موضوع هسته‌ای افتخار نیست بلکه همگامی با ملت برای استیفای حقوق آنها افتخارآفرین است. اصولگرایان ضمن تاکید و جدیت در پیگیری مطالبه قانونی و مشروع ملت ایران برای دستیابی به فن‌آوری هسته‌ای و همچنین دفاع از استقلال کشور، تدبیر و دیپلماسی فعال را فراموش نکرده و این مطالبه را نه ساده‌لوحانه و نه تندروانه پیگیری کرده و می‌کنند. جبهه متحد اصولگرایان ضمن حمایت قاطع از سیاست‌های کلان هسته‌ای کشور که زیر نظر رهبر فرزانه انقلاب دنبال می‌شود و توجه به نقش انکارناپذیر رئیس‌جمهور و مجلس شورای اسلامی معتقد است موضوع هسته‌ای کشورمان قدم‌های پایانی حقوقی را نیز با تدبیر واقتدار برخواهد داشت.
تردیدی نیست که جایگاه بین‌آلمللی ایران ارتقای چشمگیری پیدا کرده است گسترش مناسبات با کشورهای آمریکای لاتین، ناگزیر شدن آمریکا و به انجام مذاکرات مستقیم با ایران در موضوع عراق، برگزاری نشست سران کشورهای همسایه دریای خزر در ایران و سفر پوتین به کشورمان، دعوت از رئیس‌جمهور ایران برای شرکت در نشست شورای همکاری خلیج فارس نیز از جمله نشانه‌های ارتقای این جایگاه است.
مجموعه این توفیقات در بخش هسته‌ای و در صحنه بین‌الملل منجر به کاهش تهدیدات شده و اگر چه نباید هوشمندی و مراقبت مستمر را از نظر دور داشت ولی به نظر می‌رسد افقی روشن پیش روی ملت بزرگ ایران اسلامی باز شده است افقی که عده‌ای تعمدا یا از سر غفلت آن را نادیده می‌گیرند.

مهار تورم، مهم‌ترین دغدغه مردم و اصولگرایان‏

2- حل مشکلات معیشتی مردم و بهبود شرایط زندگی برای آحاد ملت ایران یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اصولگرایان بوده و هست.
موضوع گفتمان خدمت در میان اصولگرایان به همین دلیل شکل گرفت که نباید لحظه‌ای به مردم بویژه محرومان ومستضعفان غفلت کرد.
آسیب‌شناسی اقتصاد ایران و به ویژه بیماری مزمن اقتصادی کشور یعنی تورم و گرانی در دستور کار دولت‌های پیشین و دولت نهم همواره خودنمایی کرده است. رئیس‌جمهور محترم اخیرا در نطق 110 دقیقه‌ای تلویزیونی خود صادقانه مشکلات را با مردم در میان گذاشت و راه‌حل‌های درازمدت و کوتاه مدت دولت را بیان کرد. ما معتقدیم راه‌حل‌های دقیق، منطقی و عملی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی وجود دارد.
این راه‌حل‌ها در نشست‌های کارشناسی دولت و مجلس و احزاب اصولگرا شناسایی شده است و به زودی آثار کارآیی و کارآمدی خود را در تعامل دولت و مجلس نشان خواهد داد.
اقدامات پیشگیرانه دولت و مجلس جلوی شتاب و سرعت تورم را گرفته و انشاءاله به زودی به سمت مهار آن گامهای عملی برداشته خواهد شد ما معتقدیم بزرگ‌نمایی مشکلاتی اقتصادی کشور و وارد کردن آن به رقابت‌های سیاسی نه مشکل مردم را حل می‌کند و نه مشکل مقبولیت احزابی که بخواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. دولت و مجلس نیز به پرهیز از فرافکنی مسولیت حسن و قبح تصمیمات خود را شجاعانه بپذیرند و صادقانه و صمیمانه مشکلات را با مردم در میان بگذارند والبته از تشریک مساعی نخبگان و مردم استقبال کند و خوشبختانه دولت با توزیع سهام عدالت مصوبه، مهم مجلس در مورد لایحه.
خدمات کشوری ، کاهش هزینه‌ةای جاری دولت، اصلاح ترکیب بودجه، کاهش سود تسهیلات بانکی ، تصمیمات مربوط به تولید مسکن و به ویژه حذف قیمت زمین از مسکن توانسته تا حدودی بار تورم گرانی را از دوش طبقات محروم بردارد و ما این را یک گام مثبت و رو به جلو می‌دانیم.

ارتقا امنیت اجتماعی‏

3- طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه همه جانبه با ناهنجاری‌ها و تبهکاری‌های اجتماعی ، نبرد واقعی با سوداگران مرگ، اراذل و اوباش ازاقدامات مناسب در سامان حکومت خوب است توجه و درخواست مردم نشان می‌دهد استمرار و تداوم طرح ارتقا،‌امنیت اجتماعی یک ضرورت است ما معتقدیم این رویکرد باز تعریف احیا امر به معروف و نهی از منکر از زاویه نقش و کارکرد نظام، فوق‌العاده اهمیت دارد و با رفع نواقص و اصلاح شیوه‌ها همچنان باید تا محو آثار سوء اخلاقی و اجتماعی تداوم یابد.
البته تردیدی نیست که با قاطعیت باید جلوی برخی افراطی‌گری‌ها و اشتباهات در تشخیص مصادیق از طریق آموزش ماموران و استفاده از نظرات کارشناسان امور اجتماعی،جامعه‌شناسی و دینی گرفته شود و اصولگرایان با هر نوع افراط و تفریط در این عرصه مخالفند.

فرهنگ عمومی‏

4- نگاه به مسایل فرهنگی کشور از زاویه مهندسی فرهنگ عمومی و نقشه جامع علمی کشور و باز تعریف وظایف‌ نهادهای دولتی‌، عمومی و خصوصی در ارتقاط فرهنگ عمومی تصویری روشن و شفاف را در چشم‌آنداز برنامه بیست‌ساله ارایه می‌دهد. اصولگرایان به طور جدی با دغدغه تقویت فرهنگ دینی، به میدان آمده‌اند. شورای عالی انقلاب فرهنگی و حوزه و دانشگاه به عنوان دو نهاد بنیادین و روحانیون و نیز اساتید و دانشجویان به عنوان مخاطبین اصلی ساماندهی امور فرهنگی کشور باید به وظایف کلیدی خود عمل کند و رهنمودهای مقام معظم رهبری را در این مورد جامه عمل بپوشاند.

خبرهای خوش همگرایی در راه است

5- جبهه متحد اصولگرایان در هفته‌های اخیر با همراهی و حمایت جامعه مدرسین حوزه علمی قم و روحانیت مبارز با هدف هم‌افزایی توان‌ها، گامهای بلندی برداشته است و به زودی اخبار مسرت‌بخش آن اعلام می‌شود.
ساز وکار حقوقی جبهه متحد اصولگرایان در سراسر کشور عملیاتی شده و نتایج دل‌گرم‌کننده‌ای را نمایان ساخته است. در نشست‌های اولیه موفق شده‌ایم حداقل در مورد نیمی از نمایندگان در مرکز استان‌ها و شهرستان‌ها به سمت وحدت و همگرایی برویم و به زودی با روشن شدن مصادیق دیگر پیش‌بینی می شود این روند استمرار یابد. این جبهه با جمع‌آوری فهرست‌های مورد نظر همه اصولگرایان و مشورت با نخبگان ومعتمدین مردم می‌کوشند ضمن شناخت ظرفیت‌ها و سلایق موجود به برآیندی منطقی، کارآمد، فراگیر و منطبق با معیارهای اصولگرایی دست یابد. جبهه متحد اصولگرایان باب گفتگو را در درون و برون باز نگاه داشته است و حاضر است در هر سطحی که متضمن رعایت منفعت مردم و مصالح ملی باشد گفتگوها را ادامه دهد. ما معتقدیم برای سلامت انتخابات باید حریم نهادهای قانونی نظام محفوظ بماند. احزاب و گروه‌ها نباید اجازه دهند افراطیون با حمله به نهادهای قانونی نظام به ویژه نهادهای ناظر و مجری انتخابات سلامت و آزاد بودن انتخابات را به خطر اندازند.
می‌توان به یک مفهوم حداقلی از اخلاق انتخاباتی توافق و زمینه مشارکت وسیع مردم در انتخابات آینده را فراهم کرد باید با هوشمندی از مداخله بیگانگان در سطح رقابت احزاب و گروه‌ها برای تخریب فضای انتخاباتی و یا تقویت گروه‌ها و دستجات مخالف نظام از طریق کمک‌های مالی و... جلوگیری کرد و با درایت از استقلال کشور پاسداری نمود.
جبهه متحد اصولگرایان پیروزی اخلاقی درانتخابات را مهم‌تر از پیروزی سیاسی در آن می‌انگارد و نفس رقابت آزاد و رعایت قانون را مهم‌تر از نتایج انتخابات می‌داند.
ما بر حقوق اساسی ملت، آزاد و کرامت انسان‌ها و رویکرد عدالتخواهانه به منظور پیشرفت همه جانبه کشور تاکیدمی‌کنیم و از رقبای خود دعوت می‌کنیم با پذیرش چنین رویکردی یک انتخابات پرشکوه را که نهایتا رای ملت میزان باشد را سامان دهند.



 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سید شهاب الدین صدر دبیر شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان عصر امروز در همایش مهندسین جبهه متحد اظهار داشت: در حال حاضر جبهه متحد اصولگرایان در مرکز و استان‌ها جنب‌وجوش بیشتری پیدا کرده است و خوشبختانه یکپارچگی و همدلی در میان اصولگرایان باعث استحکام خوبی بین جریان اصولگرایی شده است.
صدر افزود: گروهها و شخصیت‌های تأثیرگذار زیادی در جبهه متحد اصولگرایان به ما پیوستند و ما از همفکری و مشورت جامعتین نیز استفاده می‌کنیم.
دبیر شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان گفت: یک امیدواری مضاعفی در کشور ایجاد شده که امیدواریم در انتخابات مجلس هشتم شاهد مشارکت بسیار خوب مردم باشیم و در کل کشور علی‌رغم اینکه از ابتدا توسط جناح رقیب القائاتی می‌شد که اضلاع جبهه متحد به هم اعتماد ندارند خوشبختانه این القائات واقعیت خارجی ندارد.
وی ادامه داد: در جبهه متحد ما اساساً کارها را برای نهایی شدن فهرست واحد به جلو می‌بریم و در این مسیر یک سازوکار منظمی را دنبال می‌کنیم.
عضو شورای مرکزی جهبه متحد اصولگرایان تصریح کرد:‌ پنج‌شنبه گذشته پنجمین همایش جبهه متحد اصولگرایان را برگزار کردیم و در این همایش فرآیندی که برای رسیدن به نامز واحد باید طی شود را پیگیری کردیم.
وی با بیان این مطلب که بعضی از حوزه‌های انتخابیه به دلیل رسیدن به دو نامزد هنوز نامزد نهایی خود را معرفی نکرده‌اند گفت: تا پایان هفته 200 حوزه انتخابیه به نامزد واحد خواهند رسید.
وی تصریح کرد:‌ ما به دنبال تشکیل مجلس کارآمدتر و مقتدرتری هستیم و حتماً برای رسیدن به آن وضعیت نامزدها را بررسی خواهیم کرد. و اما در بخش کارآمدی و تخصص‌های مورد نیاز افرادی که کارآمدی بیشتری داشته باشند را سعی می‌کنیم برای راه‌یابی به مجلس انتخاب کنیم.
صدر تأکید کرد: مقام معظم رهبری در یزد تأکید داشته‌اند که مجلس باید به قانون‌گذاری بپردازد و ما نیز در این راستا حرکت خواهیم کرد.
وی افزود: ما به دنبال نامزدهایی هستیم که صلاحیت‌های کلی داشته باشند و کارآمدی آن‌چیزی است که در انتخابات تعیین‌کننده است و فردی را نامزد می‌کنیم که مورد قبول مردم باشد.
وی ادامه داد: شوراهای استانی جبهه متحد اصولگرایان با نظرسنجی‌های مختلف در میان مردم نامزدهایی که اولویت بیشتری داشته باشند را انتخاب و بدین صورت ما به نامزد واحد خواهیم رسید و مجلس باید از یک پشتوانه قوی مردمی برخوردار باشد.
صدر گفت: همه اصولگرایان برای حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش می‌کنند و همه آمادگی دارند با گروههای دیگر مشارکت کنند. به‌نحوی که کارها به شکلی جلو برود که مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی علاقمند بشوند.
دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان با بیان این مطلب که از مجموعه نامزدهایی که در شهر تهران به شورای مرکزی معرفی شده‌اند تا به‌حال به 68 نفر رسیده‌ایم، گفت:‌در حال حاضر در شورای مرکزی برای رسیدن به لیست نهایی ما در حال ارزیابی افراد هستیم.
وی گفت: ما در چارچوبی که زمان مجاز برای تبلیغات نامزدها است اسامی نهایی را اعلام می‌کنیم.
صدر تأکید کرد: فهرست تهران تا انتهای این هفته نهایی خواهد شد. و ما به لحاظ کلی در فهرستی که با نظر دوستان در تهران نهایی می‌شود یک‌سری ملاحظاتی را لحاظ می‌کنیم ضمن اینکه افراد شاخصی باید در این فهرست باشند. به‌ دلیل اینکه اعتقاد نداریم تبلیغات آنچنانی باید صورت بگیرد.
وی ادامه داد: ویژگی‌ نامزدها مورد توجه ما است و اینکه در این رقابت بتوانیم به نتیجه مطلوب دست‌ یابیم. و نیازهایی که مجلس در بخش‌های مختلف دارد را در ارائه فهرست خود رعایت می‌کنیم.
صدر گفت: هدف ما این است که مجلس کارآمدی داشته باشیم و در کنار دولت بتوانیم مشکلات کشور را برطرف کنیم و امیدواریم یک لیست و فهرست مناسبی را برای این هدف بتوانیم آماده کنیم.
وی تأکید کرد: در ترکیب نامزدهای تهران و کل کشور برای انتخابات مجلس هشتم، دغدغه‌های مردم دغدغه‌های اصلی نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان باید باشد و در سازوکار مدیریت حتماً به سمت شایسته‌سالاری حرکت کنیم و ما در مسیر اعتلا و آبادانی قدم خواهیم برداشت تا ایران بتواند در جهان امروز با سربلندی کار خود را به جلو ببرد.
عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان گفت: از ابتدا ما تلاش‌مان در این جهت بوده که همه افراد دلسوز را دعوت کنیم و اعتقادمان براین است که اصولگرایان باید خدمت خالصانه کنند.
صدر گفت: تعاملات خوبی با همه نیروهای دلسوز داشته‌ایم و امیدواریم در روزهای آینده این مطلب را در فهرست واحد مشاهده کنیم. ما نظاره‌گر همگرایی خوبی در سراسر کشور میان اصولگرایان هستیم.
وی تأکید کرد:‌ از ابتدا اساساً بحث سهم‌خواهی و سهمیه‌بندی بین اصولگرایان مطرح نبوده است و ما براساس شاخص‌ها فهرست‌ها از اضلاع و دیگر اصولگرایان دریافت کرده و در سبد واحد ریخته‌ایم تا براساس شاخصه‌ها بررسی و ارزیابی شوند.
صدر گفت: تخریب دولت از جانب ما مردود است و کسی که درصدد تخریب دولت باشد در میان اصولگرایان جایی ندارد و مجلس باید اقتدار و استقلال داشته باشد.
وی گفت: اساساً چیزی که برای ما شاخص است مسیری است که مقام معظم رهبری برایمان ترسیم می‌کند وقتی ایشان می‌گویند از اقدامات دولت حمایت شود و تخریب صورت نگیرد ما نیز در این جهت حرکت می‌کنیم.

 

منبع:

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8610150682

 



   1   2      >




بازدیدهای امروز: 4  بازدید

بازدیدهای دیروز:2  بازدید

مجموع بازدیدها: 13090  بازدید


» لینک دوستان من «
» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «